Preskočiť na hlavný obsah

Dr. Michael Trout (USA)

riaditeľ Inštitútu pre dieťa a rodiča

Michael Trout je psychológom so špecializáciou v psychiatrii detí raného veku, ktorú získal na Michiganskej univerzite.
V odbore duševného zdravia pracuje od roku 1968, súkromnú prax vedie od roku 1979. Od roku 1986 je riaditeľom Inštitútu pre dieťa a rodiča (The Infant-Parent Institute). Inštitút sa venuje výskumu, klinickej praxi a výcvikom súvisiacich s ťažkosťami v oblasti vzťahovej väzby.
Michael Trout sa angažoval vo viacerých oblastiach súvisiacich s duševným zdravím detí v ranom veku. Pôsobil ako prezident aj ako viceprezident organizácií zaoberajúcimi sa touto problematikou. Bol taktiež členom predstavenstva odborného časopisu. V súčasnosti je členom dozornej rady neziskovej organizácie Attachment Parenting International.
Získal aj viacero cien za príspevky v súvislosti s potrebami detí v ranom veku a ich rodín a taktiež cenu za celoživotnú prácu s pestúnskymi a adoptívnymi deťmi a ich rodinami.
Dr. Trout spolu s publikovaním množstva článkov a kapitol v odborných publikáciách vytvoril 14 výcvikových videí, ktoré sa používajú na univerzitách a vzdelávacích inštitúciách po celom svete.
Počas svojej praxe napísal niekoľko diel a publikácií, kde vystupuje v roly autora aj spoluautora.
Zo svojej 46 ročnej praxe, v rámci ktorej sa venoval 41 rokov špeciálne oblasti duševného zdravia dieťaťa raného veku, považuje za najdôležitejší čas strávený s jednotlivcami a rodinami.
Z klinickej praxe odišiel v roku 2014, čo mu umožnilo viac sa sústrediť na vyučovanie a na písanie. Tento čas využíva taktiež na skúmanie toho, čo sa udialo v živote niektorých bábätiek a rodín, ktorým sa venoval pred viacerými rokmi.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rodina z historickej perspektívy

Tento text je súčasťou dizertačnej práce: „Psychologické charakteristiky rodiča a rodiny v kontexte rôznych typov rodín“ (Husovská, 2014) Článok "Rodina z historickej perspektívy" , ktorého autorkou je PhD. Daniela Husovská , podlieha licencii Creative Commons Uveďte pôvod-Nepoužívajte komerčne 4.0 Mezinárodná . Mgr. Daniela Husovská, PhD. Ak v súčasnosti hovoríme o tom, ako sa rodina mení, ako naberá rôznorodé formy, môže byť užitočné obzrieť sa späť do histórie a zachytiť, akým vývinom rodina prešla. Vďaka tomu môžeme dať súčasný stav rodín do širších súvislostí a hlbšie porozumieť, čo všetko formovalo rodiny do dnešnej podoby. Pôvod slov, ktoré sa zaužívali pre označenie rodinného spoločenstva, nám objasňuje, aký charakter mala rodina v dávnych dobách. Latinský termín familia z etymologického hľadiska označoval všetkých, ktorí obývali jeden príbytok, teda aj sluhov a otrokov nielen pokrvných príbuzných. ©The Metropolitan Museum of Art Na čele rodin...

Rodič a reflektívna funkcia

Mgr. Daniela Husovská, PhD. U rodičov v súvislosti s reflektívnou funkciou (ďalej RF) hovoríme o schopnosti reflektovať vnútorné duševné pochody (mentálne stavy) u seba aj u svojho dieťaťa (Slade, 2005). Ide o kapacitu, ktorá je významná pri vytváraní bezpečnej vzťahovej väzby u dieťaťa, ale vplýva aj na iné oblasti psychického vývinu. Ak rodič zrkadlí napr. úzkosť dieťaťa, tento vnem organizuje jeho zážitok, vďaka čomu dieťa vie, čo cíti. Reakcia rodiča, v ktorej sa odráža aj prežívanie dieťaťa, sa stáva zdrojom informácií o jeho vnútornom prežívaní. Vo svojej reakcii sa rodič snaží nielen emóciu dieťaťa zrkadliť, ale ju aj regulovať (Fonagy, Target, 1997). Reflektívna funkcia rodičov sa stala tiež predmetom výskumu. Išlo v prvom rade o snahu potvrdiť jej súvislosť s typom vzťahovej väzby. V prvých výskumoch sa RF posudzovala na základe výpovedí v AAI (Adult Attachment Interview). ©The Metropolitan Museum of Art Fonagy so spolupracovníkmi/čkami (1998 in Slade et al....