Preskočiť na hlavný obsah

2. Webinár: PRVÝCH 1000 DNÍ ŽIVOTA – Ako sa utvára náš emocionálny a sociálny život

Boli sme inšpirované prednáškami múdrych pánov, tentoraz Allana N. SchoraColwyna Trevarthena.

Prvého fascinuje mozog a tá jeho časť, vďaka ktorej zachytávame a vysielame, čo cítime a sme schopní spojenia s inou ľudskou bytosťou. Skúma, ako sa táto časť postupne vyvíja a čo potrebuje. Emócie považuje za hybnú silu našich životov.

Toho druhého očarili bábätká a ich prekvapivé schopnosti. Hovorí nám, že chcú s nami zdieľať to, čo považujú za krásne. Presviedča nás o ich inteligencii a túžbe po dialógu s nami. Rozumie im lepšie ako ktokoľvek iný.


Úvod

Obaja páni Allan N. SchoreColwyn Trevarthen sú vo svete považovaní za významné osobnosti vo svojej oblasti. Kúsok z ich poznania Vám radi sprostredkujeme na našom webinári.

    Pristavíme sa pri tom:
  • ako sa vyvíja a čo sa dokáže „učiť“ plod v maternici
  • ako sa dynamicky a prednostne vyvíja pravá hemisféra mozgu počas prvého roku života dieťatka
  • ako s nami bábätká komunikujú
  • čo prináša otec dieťatku pri spoločných fyzických hrách

Webinár sme pripravili pre zvedavých rodičov v očakávaní alebo už v priamej akcii alebo aj pre iné zvedavé tvory bez obmedzenia.

AK STE ODBORNÍK/ODBORNÍČKA A ZAUJÍMA VÁS HLBŠÍ POHĽAD DO TEJTO TÉMY, V JÚNI PRIPRAVUJEME WEBINÁR PRE ODBORNÚ VEREJNOSŤ.

-na obsah-

O lektorke

Daniela Husovská je psychologička. V súčasnosti pracuje v Centre špeciálno-pedagogického poradenstva v Košiciach a venuje sa práci v občianskom združení Archa. Jej špecializáciou sú deti, ktoré nedostali potrebnú starostlivosť v útlom veku. Sú to často deti, ktoré sú umiestňované v detských domovoch alebo do náhradných rodín. Ich ťažkosti priamo súvisia s tým, čo ako malé potrebovali a nedostali od blízkych dospelých. Poznanie toho, čo je zásadné, potrebné a nevyhnutné v ranom veku dieťatka, je dôležité, aby sme ak môžeme postavili tie najpevnejšie základy pre naše deti a tým, ktoré nemali šťastný osud, pomohli ich spevniť. Svoje vedomosti a skúsenosti zbierala aj v zahraničí, napr. na stáži v Kanade a USA.

-na obsah-

Prihlásenie

Na webinár je potrebné sa zaregistrovať pomocou Prihlasovacieho formulára. Po zaregistrovaní Vám zašleme email s informáciami o spôsobe uhradenia poplatku. Po uhradení poplatku je Vaše prihlásenie záväzné.

Pred webinárom Vám zašleme emailom pozvánku s údajmi potrebnými pre pripojenie sa. Pred samotnýn webinárom je nutné nainštalovať si aplikáciu ZOOM.

Prihlásiť sa na webinár (vyplnením formulára) je možné do 26.4.2021

Ak Vás táto téma zaujíma, ďalšie informácie týkajúce sa budúcich webinárov Vám poskytneme na mailovej adrese info@archaoz.sk

-na obsah-



Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rodina z historickej perspektívy

Tento text je súčasťou dizertačnej práce: „Psychologické charakteristiky rodiča a rodiny v kontexte rôznych typov rodín“ (Husovská, 2014) Článok "Rodina z historickej perspektívy" , ktorého autorkou je PhD. Daniela Husovská , podlieha licencii Creative Commons Uveďte pôvod-Nepoužívajte komerčne 4.0 Mezinárodná . Mgr. Daniela Husovská, PhD. Ak v súčasnosti hovoríme o tom, ako sa rodina mení, ako naberá rôznorodé formy, môže byť užitočné obzrieť sa späť do histórie a zachytiť, akým vývinom rodina prešla. Vďaka tomu môžeme dať súčasný stav rodín do širších súvislostí a hlbšie porozumieť, čo všetko formovalo rodiny do dnešnej podoby. Pôvod slov, ktoré sa zaužívali pre označenie rodinného spoločenstva, nám objasňuje, aký charakter mala rodina v dávnych dobách. Latinský termín familia z etymologického hľadiska označoval všetkých, ktorí obývali jeden príbytok, teda aj sluhov a otrokov nielen pokrvných príbuzných. ©The Metropolitan Museum of Art Na čele rodin

Reflektívna funkcia

Mgr. Daniela Husovská, PhD. Reflektívna funkcia iným slovom aj mentalizácia označuje kapacitu jedinca zachytávať mentálne stavy u seba aj u iných. (Fonagy, Gergely, Jurist, Target, 2002). Pod mentálnymi stavmi rozumieme myšlienky, pocity, priania, túžby alebo zámery. Tento koncept čerpá z viacerých psychologických disciplín – teórie vzťahovej väzby, psychoanalytickej teórie, ale aj kognitívnych neurovied (Slade, 2005). Reflektívna funkcia je kapacita, ktorá sa utvára v procese vývinu. Vytvára sa postupne na základe každodenných interakcií. Osobná skúsenosť sa potom pretavuje do poznania všeobecnejších zákonitostí fungovania vlastnej psychickej reality a zároveň aj tých druhých. Umožňuje dieťaťu (aj dospelému) reagovať nielen na správanie ostatných, ale dané správanie vnímať cez vytvorenú predstavu o presvedčeniach, pocitoch, nádejach, plánoch, zámeroch iných (Fonagy, Target, 1997). Vďaka tomu, že deti pripisujú druhým mentálne stavy, môžu ich správaniu porozumieť, stáva